Слаб летен сезон сви печалбата на "Албена"

Очакванията на експертите за силен летен сезон през тази година не се оправдаха

16:10, 11 Октомври, 2010 0 коментара
Слаб летен сезон сви печалбата на "Албена"

Очакванията на експертите за силен летен сезон през тази година не се оправдаха. Те бяха опровергани от изнесените финансови резултати за третото тримесечие на морските ни курорти. През анализирания период отчетената нетна печалба от най-голямата хотелиерска компания в България "Албена" АД след облагане с данъци е в размер на 15.720 млн. лева. За същия период на предходната година положителният финансов резултат беше 40.682 млн. лв., но той се получи в резултат на продажбата на притежаваните от "Албена" акции от капитала на "Албена Инвест Холдинг".
Приходите от дейността на курорта за периода юли-септември, който съвпада с активния отпускарски сезон, са в размер на 71.928 млн. лв., или с 3.453 млн. по-малко от предходната година. Това се дължи на намалението на приходите от продажби на стоки и услуги - с 2.678 млн. лева. Според отчета на фирмата това е следствие от провеждането на гъвкава ценова политика, свързана с издаването на специални оферти, намаления на цените и по-големи отстъпки за ранни записвания. Но с тези мерки, през сезон 2010 г. е постигнато увеличение в броя на нощувките в "Албена" спрямо предходната година, съобщават от дружеството, без да съобщават колко са те.
В същото време се отчита и намаляване на приходите от наеми - със 775 хил. лв., тъй като има по-малко сключени договори с търговци поради по-слабия интерес, свързан с финансовата криза и очакванията им за по-слаб туристически сезон.
За сметка на това общите разходи за дейността на "Албена" за третото тримесечие на 2010 г. са в размер на 55.118 млн. лв., като те са с 5.072 млн. повече спрямо същия период на предходната година. Вследствие на по-високата заетост са увеличени разходите за персонал - с 10%, или с 846 хил. лева. В същото време с преминаването на обекти към all-inclusive и новата ultra all inclusive форма на изхранване са нараснали разходите за стоките в организираното изхранване със 7%, или с 1.788 млн. лева. Между впрочем през сезона се чу недоволството на част от хотелиерите относно предпочитанията на туристите към записване на пакети услуги с фиксирана цена и намаляването по тази причина на консумацията в останалите заведения в курортите.
Като част от инвестиционната програма в дружеството са направени с 2.2 млн. лв. повече разходи за хотелско и ресторантско оборудване и за ремонти на базата спрямо предходната година.
Тъй като четвъртото тримесечие е слабо за морския туризъм, то едва ли ще подкрепи финансовата сила на компанията.
 

Дара Христова

Публикувай нов коментар

Съдържанието на това поле е поверително и няма да бъде показвано публично.
Image CAPTCHA