Ново поколение фарове ще намали катастрофите
Лазерни фарове и автоматична смяна между къси и дълги светлини са сред новите предложения на автомобилните компании
13:12, 16 Декември, 2011 0 коментара
Производителите на автомобили разработват ново поколение интелигентни фарове, които ще подобрят значително видимостта през нощта, когато стават най-много катастрофи, съобщи Стандарт.
През изминалите няколко години инженерите направиха голяма крачка към подобряването на светлините с ксенонови и светодиодни (Light Emitting Diodes - LED) фарове.
BMW е първият производител, който съобщи, че ще въведе през идните три години първите лазерни фарове в електрическия си спортен автомобил i8. „Те са по-малки, по-леки и използват по-малко енергия. Освен това са по-ярки от светодиодни фарове”, посочва експертът от BMW Фолкер Леверинг.
Компанията не разкрива цената на новата осветителна система. Леверинг обаче е скептичен, че този вид светлини ще замени на практика всички обикновени фарове. „Докато няма забрана за тях, ще има фарове с крушки, тъй като цената им не може да бъде конкурирана” коментира Леверинг.
Новият Mercedes E Class отива крачка по-напред, като дългите светлини се самоограничават до бронята на предния автомобил или до насрещния автомобил като магнит. Пътят е осветен достатъчно, без фаровете да заслепяват останалите шофьори.
BMW също разработва незаслепяващо регулиране на фаровете, при което вместо да се изключват дългите светлини, те само избледняват, така че само частта от пътя, по която се движи автомобилът, и страничните части на платното да са осветени максимално.
И двата немски производителя разработват система, която свързва фаровете със система за разпознаване на пешеходците. Инфрачервена камера следи хората отстрани на пътя, които са осветявани от допълнителен прожектор.
От Volvo пък разработват и система да разпознаване на диви животни край пътя. Компанията работи по подобна прожекторна система, която осветява животното от разстояние, така че шофьорът да може да реагира на време. Тя може да бъде свързана и с аварийна спирачна система, според инженера от Волво Андреас Айдехал.
Яна Вичева
Публикувай нов коментар