Как да сме сигурни, че избираме правилната дигитална агенция?
Ето няколко практични съвета как да тествате дали дадена дигитална агенция е добър избор за вашия бизнес
10:08, 10 Август, 2023 0 коментараСветът на дигиталния маркетинг е голям, но спасението наистина дебне отвсякъде. Под формата на дигитални агенции. Там работят професионалните дигитални водачи, които ще се погрижат за бизнеса ви и ще го преведат през всички потенциални трудности и проблеми.
Дигиталните агенции могат да ви предложат услуги като управление на реклама в Google и Facebook, изготвяне на email маркетинг кампании, създаване и публикуване на съдържание в социалните мрежи, както и бизнес консултации и анализи.
Как можете да бъдете сигурни, обаче, че сте попаднали на правилните професионалисти? Ето няколко практични съвета как да тествате дали дадена дигитална агенция е добър избор за вашия бизнес.
Ясно измерими цели
Когато стартирате съвместна работа с някоя агенция, е важно да обсъдите целите на вашия бизнес и те да бъдат заложени в маркетинг стратегията, която ще ви бъде предложена.
Важно е тези цели да бъдат измерими, за да имате възможност ясно да проследите прогреса на маркетинг кампаниите, които ще създаде дигиталната агенция за вас.
Подробна стратегия
Една птичка пролет не прави, както пет идеи за реклама в Google не правят стратегия.
За да се изготви цялостна рекламна стратегия са нужни:
• прецизна разбивка на профил на перфектния клиент (т.нар. buyer persona);
• генериране на идеи за тип кампании в различните канали;
• целите, които кампаниите ще се стремят да постигнат;
• обосновка - например: защо точно тази кампания за трафик трябва да бъде пусната във Facebook на конкретна аудитория.
Само след като получите ясно разписана, детайлно организирана и обоснована маркетинг стратегия, можете да се доверите на вашия потенциален дигитален партньор. Всичко останало са празни приказки.
Прогнозиране на резултати
Какво можете да очаквате от предложената от агенцията маркетинг стратегия? Добре е да получите прогноза, която да предвижда резултатите от съвместната ви работа за период от поне един или три месеца.
Така ще бъде много по-лесно за вас да вземете решение дали да работите с дадената агенция и доколкото това сътрудничество ще оправдае разходите, които ще генерира.
Анализ на извършените дейности и постигнати резултати
Това е един от най-важните компоненти на съвместната работа с всяка дигитална агенция. За да сте сигурни в успешното прилагане на изготвената стратегия, трябва да получавате редовни репорти, в които да има анализ на кампаниите и постигнатите резултати.
Най-добре е това да се случва на месечна база, за да може да се реагира бързо и да се направят промени, където се налага. По този начин се осигурява адекватното изхразходване на рекламния бюджет и добра възвращаемост на рекламните разходи.
Както знаем, проверката е висша форма на доверие. Ако целта на вашите дигитални партньори не е просто да ви вземат парите за една-две месечни такси, би трябвало в анализа на резултатите да бъдат честни с вас и да предложат решения за изчистването на потенциални проблеми.
Това е устойчивата стратегия за всяка дигитална агенция - отговорно отношение към бизнеса на клиентите и изграждане на доверие в дългосрочен план.
Бърза и лесна комуникация
Имате ли бърз и лесен достъп до партньорите ви и ще ви обърнат ли внимание своевременно? Или трябва да пишете имейли и да чакате да ви върнат обаждане, докато забравите какво сте искали да попитате?
Множество платформи за дистанционна работа предлагат лесни варианти за бърза комуникация, приложими както в рамките на дадена фирма, така и в партньорски взаимоотношения като тези между клиент и дигитална агенция.
Както знаем откритата комуникация стои в основата на доверието във връзки от всякакъв харакатер - както лични, така и професионални.
Тестов период на договора
Можете ли да прекратите съвместната работа с вашите партньори лесно и бързо в началото?
Добре е да обсъдите такава възможност, в случай, че отношенията не потръгнат или просто предлаганите услуги се окажат нерелевантни за вашия бизнес.
Например, ако продуктът ви е много иновативен и има нужда от по-персонализиран маркетингов подход, ще познаете истинските професионалисти по това, че сами ще ви предложат алтернатива.
За да бъде полезна за вашия бизнес от дигиталната агенция се изисква много повече от това да пусне няколко реклами в Google. Надяваме се, че тези съвети ще ви помогнат да проверите надеждността и успеваемостта на бъдещите ви партньори. За да бъдете сигурни, че взимате най-доброто решение за своя бизнес.
Ins Editor 5
Публикувай нов коментар