Ferrari World Design Contest 2011

От Ферари се осмелиха да погледнат към бъдещето и да замесят името си с определението „хиперавтомобили“

13:09, 15 Септември, 2011 0 коментара
Ferrari World Design Contest 2011

 

Когато чуя името „Ferrari“ винаги в главата ми изникват няколко неща. Ярко червено F40, Формула 1 (макар и в момента там да доминират окрилените хора – Red Bull) и малкият черен кон изправен на задните си крака – „Cavallino Rampante“. Още от ранните години на марката, Ферари е един от най-уважаваните производители на спортни автомобили в света. Въпреки че през 60-те, колите със задно разположени двигатели буквално размазвали конкуренцията във Формула 1. Енцо Ферари гледал как неговите автомобили търпят поражение след поражение и твърдо отказвал да направи кола със задно разположен двигател с известната фраза: „конят не бута количката с нос“.

Били нужни множество унизителни загуби преди Ферари да постави „кончето си“ на правилното място.  Очевидно е, че новаторството не е в кръвта на компанията. По смели идеи и решения се наблюдават едва при по-късните модели  като Enzo и 458 Italia, тези модели показват, че Ферари може да направи наистина бързи и лесни за шофиране машини.

През последните десетилетия, автомобилните производители залагат все повече и повече на иновациите и технологиите в новите си модели. Нови съвършени системи, интегрирани в автомобилите, променят значението на думата предвижване.  Всички тези иновации безспорно водят автомобилостроенето към една нова ера, където автомобилте ще бъдат още по-бързи и още по-ефективни от всичко което сме виждали досега.

От Ферари наричат тези високотехнологични коли  -„хиперавтомобили“. От всичко написано до тук излиза, че хората от Маранело, са доста консервативни и не желаят да бъдат свързвани с тези хиперавтомобили. Грешно! Всъщност Ферари, знае, че за да успее сега, трябва да гледа към бъдещето и заедно с другите компании да разработват нови технологии и да ги интегрират в колите от бъдещето. Затова за да видят как мислят бъдещите дизайнери, от Ферари проведоха „Ferrari World Design Contest“. На събитието бяха поканени 50 отбора от дизайнери, от големи университети от цял свят.

Съревнованието бе насочено да проучи вижданията на студентите, но също така и да им предостави, нови начини за създаване на тези проекти на бъдещето.

Автомобилът който зае почетното трето място, е от Кралския колеж в Лондон. Трудно е да се каже дали макетът грабна журито, заради технологиите си или заради това, че беше един от само трите автомобила, които не бяха червени. Колата е създадена специално за снежните зимни дни. Разполага с четири тънки гуми, проектирани, да порят снега за да получат сцепление от повърхността под него. Четири, електрически мотора, разположени във всеки край, поставят нещата в движение, докато 1.3л. турбо двигател осигурява електричеството.

Самир Садикхо от IED Торино, представи Xezri, лъскаво купе, използващо микро-турбини за задвижване. Той зае второто място. Неговият прототип, разполага с подвижни аеродинамични части, улавящи и направляващи потока студен въздух при движение за охлаждане на двигателя и също така да генерира допълнително притискане. Интериорът е вдъхновен от изтребител, затова разполага само с една седалка, централно разположена.

Носителят на голямата награда, дойде от Корея и като че ли никой не беше изненадан. Все пак пазарат там е доста съблазнителен, затова от Ферари искат да го спечелят и са силно заинтересовани да усетят пулсът му. Слушането на един куп студенти по дизайн със сигурност е много добър начин да направите това. Освен това, създателите от Сеул, бяха сред малцината, които не само са проектирали колата си чрез помощта на софтуер, но също така и са я създали използвайки „3D Autodesk“. Всички останали бяха с глинени модели.

Това не означава, че колата сама по себе си, не заслужаваше първото място. Тя разчита на хибридна система, за осигуряването на невероятна мощност и ефективност. Електрически двигатели, черпят енергията си от водородни клетки, а отвореният кокпит със сигурност ще осигури прилив на адреналин при безмилостно, високите скорости които може да достигне това нещо.

Макар тази година от Ферари да бяха поставили задача на младите дизайнери, да покажат техните виждания за колата на бъдещето, силно се съмнявам, че в близките 10 години ще видим „хиперавтомобил“ с  познатият червен цвят и „Cavallino Rampante“.

Александър Николов

Публикувай нов коментар

Съдържанието на това поле е поверително и няма да бъде показвано публично.
Image CAPTCHA