Повишаването на финансовата култура подобрява стандарта на живот

Националната програма „Финанси за нефинансисти“ на УниКредит Булбанк влиза в Календар 2017

18:10, 18 Октомври, 2016 0 коментара

Корпоративният „Календар 2017“ е най-новата платформа, която УниКредит Булбанк ще използва по иновативен начин, за да продължи и през следващата година своята Национална програма „Финанси за нефинансисти“. Темата на корпоративния календар за 2017 г. е в унисон с дългосрочната стратегическа цел на банката да насърчава повишаването на финансовата култура и уменията на хората за управление на пари. Чрез дванайсет специално подбрани български народни поговорки всеки месец в календара на УниКредит Булбанк за 2017 г. е превърнат в кратък, забавен и най-важното, достъпен урок по лични финанси.

„Банковите и финансовите услуги вече са комунални услуги, част от ежедневието ни – като тока и водата. Ток или вода ползваш навсякъде, където има инфраструктура – чешми, контакти и т.н. Инфраструктурата на банкирането е още по-всеобхватна. Ток и вода през мобилния телефон не може да потече, затова пък без проблем можете да си ги платите с него. Можете да вземете и заем, който да похарчите за нещо полезно или не чак толкова. Тази достъпност на парите изисква човек да става все по-внимателен и информиран за решенията, които взема за тяхното управление“, смята Левон Хампарцумян, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.

„В УниКредит сме убедени, че колкото повече хора могат разумно и предприемчиво да управляват пари, толкова по-успешни ще бъдем като общество. Има пряка зависимост между повишаването на финансовата култура на хората и подобряването на стандарта на живот и благополучието им. Инвестираме в първото, за да помогнем на хората да постигат второто“, допълва той.

Всеки от месеците на 2017 г. от календара на УниКредит Булбанк е посветен на един от дванайсет основни принципа в управлението на парите. Сред тях е необходимостта от диверсификация на портфейла („Не дръж всички яйца в една кошница“), връзката между богатството и образованието („Без наука няма сполука“), как влияе на богатството изборът на хора, с които говорим за пари („Кажи ми какви са приятелите ти, за да ти кажа какъв си“), ценните уроци, които научаваме от грешните финансови решения („Юнак без рана не може“) и т.н. Всяка внимателно подбрана българска поговорка за месеца е придружена с превода й на езика на финансите под формата на кратък практичен съвет (вижте финансовите преводи накрая).

Във визуализацията по месеци са използвани снимки от проведен вътрешен фотоконкурс „Календар 2017“ сред всички служители на банката в България. Творческата концепция е разработена съвместно от екип на банката и рекламна агенция The Smarts.

„В конкурса участваха колеги от цялата страна и немалка част от календара е направена с вътрешен краудсорсинг на визии и идеи. Включването на над 3700 опитни експерти в това упражнение се оказа много полезно. Помислете само, че през ръцете на тези колеги са минавали стотици хиляди сделки, ипотеки, инвестиции и т.н. На практика те са напълно наясно, защото са го виждали десетки пъти, къде най-често могат да се допуснат грешки при управлението на личните финанси и как да ги избегнем“, коментира Виктория Блажева, първи вицепрезидент и директор „Връзки с обществеността и комуникации“. Дали ще се ползват съветите и опита, които банкерите споделят открито чрез творческата концепция на календара, е въпрос на личен избор, смятат от УниКредит Булбанк.

Национална програма „Финанси за нефинансисти“

Започнала официално през 2015 г., Националната програма „Финанси за нефинансисти“ цели да осигури широк достъп до знания за управлението на личните финанси. В програмата са включени множество инициативи като серията от материали „Финанси за нефинансисти: практични идеи за умно управление на парите“ в корпоративния блог и другите дигиталните канали – фейсбук, туитър , медийни партньорства, лекции пред студенти и ученици на мениджъри от банката по теми като предприемачество, банкиране на бъдещето, иновации, управление на личния бюджет и др.

В публикуван от Световната банка материал за значението на финансовата грамотност се  подчертава, че „способността на потребителите да вземат информирани финансови решения е от ключово значение за поддържането на личните финанси, което допринася за ефективното им разпределение и за финансова стабилност.“

Докладът допълва и че чрез своето търсене информираните потребители помагат за ускоряване на процесите на иновация във финансовия сектор. Колкото са по-информирани и запознати хората, толкова повече това допринася и за прозрачността и честността на финансовите институции.

„Финансовата неграмотност има особено остри последици за ключови демографски групи като жените, по-малко образованите, хората с ниски доходи и т.н.“, се казва в материала на Световната банка.

Календар 2017 г.  по националната програма „Финанси за нефинансисти“ няма да се продава, той ще бъде отпечатан в много лимитирана серия.  „Още след средата на октомври 2016 г. Календар 2017 ще е достъпен свободно в електронен формат за всички, които имат интерес да се запознаят с практичните съвети в него и да видят красивите снимки, които ни предоставиха колеги от банката. Календарът ще може да бъде свален от сайта банката www.unicreditbulbank.bg  от 17 октомври и в профилите на банката в социалните медии“, съобщи Виктория Блажева.

Ins Editor 5

Публикувай нов коментар

Съдържанието на това поле е поверително и няма да бъде показвано публично.
Image CAPTCHA