Мъчи ли ви безсъние?

Няколко съвета, от които ще ви се доспи веднага

17:11, 29 Ноември, 2011 0 коментара

За да се наспи човек, са му нужни между 6 и 9 часа сън, като точното количество е индивидуално за всеки. Безсънието е един от най-често срещаните проблеми на съня в цяла Европа. Но няма нужда да посягате към хапчетата, защото има и други начини. Ето няколко съвета от специалисти в областта, благодарение на които можете да преборите проблемите със съня.

Чудо в чаша

Освен че съдържа калций, всеки знае, че чаша топло мляко преди лягане приспива. Специалистите обаче препоръчват да добавите и малко ванилия и мед.

Стопли се!

Една от причините да не заспивате е, че краката ви може би са студени. Това се случва особено често през есенно-зимния сезон. Хубаво е преди лягане да си затоплите краката в гореща вода, към която сте добавили малко морска сол и лимонов сок. След топлата вана подсушете добре с мека хавлия и масажни движения, за да раздвижите кръвта.

Портокалов еликсир

Американски учени твърдят, че портокаловият сок помага, ако сънят ви бяга. Разбира се, говорим за истински, прясно изцеден сок. 1 чаша от него, 30 минути преди лягане, ще ви отведе по-бързо в страната на сънищата. Ако вкусът на портокала ви е твърде тръпчив и  кисел, можете да го разтворите в малко вода, като ефектът няма да намалее.

Магията на естрагона

Има много билки, за които се твърди, че помагат при безсъние. Една от най-ефективните определено е естрагонът. Той се намира лесно, тъй като освен за чайове, хората го ползват много често като подправка в кулинарията. Вземете малко естрагон и го оставете да ври 5 мин. в половин литър вода. Оставете 40 мин. да се запари. Изпийте чаша-две малко преди лягане. Важно е да не го подслаждате.

Разкажи ми приказка!

Четенето преди лягане е метод за приспиване, стар като света. Вземете си хубава книга и прочитайте по малко от нея преди лягане. Ако намерите кой да ви почете или разказва, още по-добре.

Въпрос на навик

Учените твърдят, че всеки трябва да си има ритуал преди лягане. Така организмът и психиката се настройват, когато, да речем, си вземете традиционния душ късно вечер, значи е време за сън. Може например да си пускате диск с релаксираща източна музика или да пиете чаша чай. Може да правите някакви упражнения – клякане, вдигане на гирички или коремни преси. Няма значение какво точно ще правите, важното е подсъзнанието ви да го свързва с предстоящия сън.

Спалнята, моята крепост

Психолозите са категорични, че спалнята трябва да се ползва само и единствено за сън и любовни ласки. Никакви телевизори или нещо, свързано с работата. Препоръчва се тази стая да е в по-вътрешна част на жилището. Да е тъмна и тиха, а възглавницата – удобна. Добавете и малко свещи, дори да живеете сами. Някои препоръчват да се спи на по-твърда и не много висока възглавница. Истината обаче е, че трябва да ви е удобна. Без значение колко полезна е твърдата възглавница, ако прекарвате безсънни нощи в борба с нея, всичко се обезсмисля. Ако не можете да си осигурите тъмнина и тишина, снабдете се с тапи за уши и домино за очите. Така няма шанс сънят да ви убегне.

Оранжева магия

Сокът от моркови е едно от най-ефективните средства, за да извикате съня. Подобен ефект има и пюрето му. Детските пюрета ще свършат работа. Освен това са особено полезни заради голямото количество витамин А. От помощ при безсъние може да се окаже и сокът от целина.

Достатъчното количество сън е задължително условие, за да сте свежи през целия ден. Ако имате проблеми със заспиването, пробвайте някой от тези трикове и рецепти, за да се убедите в ефективността им.

Източник: агенция Стандарт

Яна Вичева

Публикувай нов коментар

Съдържанието на това поле е поверително и няма да бъде показвано публично.
Image CAPTCHA