КФН прие изменения във връзка с въвеждането на електронните полици по ГО

В тридневен срок от обнародването на промените застрахователите трябва да са готови с информационните си системи

15:07, 13 Юли, 2011 0 коментара

Комисията за финансов надзор определи тридневен срок от обнародването в Държавен вестник на приетите днес промени, в който застрахователите да адаптират информационните си системи във връзка с издаването на електронни полици по „Гражданска отговорност” и „Злополука” на пътниците. В този срок Гаранционният фонд трябва да удостовери готовността на застрахователите. След него полиците по тези застраховки ще се издават единствено чрез информационните системи на компаниите.

Това стана ясно днес, след като КФН прие Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 42 от 2010 г. за изграждането и поддържането на информационна система за оценка, управление и контрол на риска, в т.ч. за издаване на полици по задължителните застраховки по чл. 249, т. 1 от КЗ.

С въвеждането на така наречената „електронна полица”, при която данните ще бъдат отразявани в информационната система, не отпада задължението за отпечатването й на хартиен носител и подписването й от двете страни по договора.

С Наредба № 42 бяха уредени изискванията към информационните системи на застрахователите, предлагащи задължителната застраховка „Гражданска отговорност” и тяхната оперативна съвместимост с информационните системи, регистри и бази данни, които се разработват и поддържат от Информационния център към Гаранционния фонд. Сроковете за техническо обезпечаване на единната информационна система, определени с наредбата, бяха спазени. Тестването й започна на 1 юни и приключи със заключението, че тя функционира ефективно. Това наложи и промените в Наредба № 42. Очаква се измененията да бъдат обнародвани в Държавен вестник.
 

Яна Вичева

Публикувай нов коментар

Съдържанието на това поле е поверително и няма да бъде показвано публично.
Image CAPTCHA